Sunday 19 June 2016

Två utmaningar i en....

Summer fun!


Jag har precis börjat min semester och till min stora lycka så började den med regn! Det känns liksom helt ok att sitta inne och scrappa då! Passande nog hade jag en scrap-vän på besök igår, och det är den här tjejen som tar med sig lite för mycket grejer: A. Sist vi pysslade hos mig så hade hon typ åtta stora kassar med sig.


Till och med katten funderade över all packning! ;-)

Jag tycker synd om A när hon får lägga ned så mycket tid på att ta med sig saker, så jag beslöt mig för att utmana henne. Jag planerade att göra iordning ett kit med material som vi skulle använda både två. På JE Scrap och Hobby hittade jag en rolig utmaning där temat var sommar och när jag vann Pysslotekets vårtävling så fick jag en somrigt, färgglatt kit från dem. Och till det så hittade jag en passande stämpel från Paper Smooches. Och A var på! Kul!


Kitet jag vann från Pyssloteket!

A är så himla duktig med detaljerna. Ska jag göra ett osymmetriskt kort så får jag inte ihop det medan A verkar veta precis var varje detalj ska vara. Lägg även märke till hur färgkoordinerat kortet är. A:s kort är verkligen genomtänkta! Och så var det första gången hon målade med copics!


A:s fina kort!

Jag har precis köpt en Fuse Tool och ville prova den. Visste ganska på en gång att jag ville simulera vatten med micro beads och paljetter i en plastficka. Ville egentligen även ha in ett par stämplade krabbor också men det kom jag på precis när jag hade förslutit fickan så det fick vara den här gången. Det var inte helt lätt att använda fusen, men i och för sig så använde jag inte deras specialprodukter utan vanliga plastfickor. När man rör kortet fram och tillbaka och de små glaskulorna rör sig så låter det precis som havet! Fascinerande!
Jag gillar CAS och ville ha kortet ganska rent utan för mycket dekorationer. Stämplade en val, färglade den med copics och fäste den med fästkuddar så att den ser ut att hoppa i vattnet. Målade på  3D Crystal Glaze så den ser blöt ut.
Dekorerade slutligen lite med paljetter och 3D Crystal Glaze för att få det att se ut som vattenstänk. En liten somrig text och sedan behövde jag rita lite falska stygn men en svart penna för att balansera upp kortet.

Närbild på mitt kort


Mitt kort fotat med blixt där man ser plastfickan med micro
beads samt att valen har glossy accents

MATERIAL:
STÄMPLAR:
Paper Smooches: Surf & Turf
FÄRG:
StazOn: Jet Black
Copic
PAPPER:
Echo Park - Happy Summer
Bazzil
Panduro: Basic, Cards & Envelopes
ANNAT:
WRMK: Fuse Tool
Micro Beads
Paljetter
YouDo: 3D Crystal Glaze
Bokstäver (SUMMER) - Panduro
Bokstäver (fun) - Piggy tales: peter, peter, pumpkin eater collection

No comments:

Post a Comment

Write something! I'd love to hear from you!