Thursday 23 June 2016

Swe scrapbook - teknik/mixed media v. 25

Jag lånade min kompis A:s helt underbara die i helgen och den passade ypperligt att testa till Swe scrapbooks utmaning om att använda blommor. Det fick bli ett CAS-kort eftersom dajsen nästan kräver det.
Eftersom dajsen var för stor för mina vanliga älskade kortbaser så fick jag skära till en egen kortbas av cardstock. Jag hittade på två lila nyanser som jag ville använda, den ena till kortbasen och den andra att stansa ut från. Jag har ett gäng vellumkuvert som är lite för stora för A6-kort men som blev perfekta till det här kortet. Och eftersom jag använde ett vellumkuvert så var det givet att använda en remsa vellum att stämpla en text på. Texten jag hittade på kommer från ett stämpelset av okänt märke (tipsa gärna om du vet vilket!) och som jag tycker passade stilen.
Jag ville ha någon mer detalj och provade med lite utstansade fjärilar bredvid texten men det blev för mycket. Kom på att jag hade en färdigdekorerad charm (3D Crystal Glaze + Glitter Flakes) från ett tidigare projekt och vips så blev det ett bröllopskort! När allt var monterat så såg kortet lite för tamt ut så jag distressade kanterna på kortbasen.


Remember Always

Närbild

MATERIAL:
STÄMPEL:
Okänd (tipsa gärna om du känner igen den!)
DIE:
Sizzix: Floral Panel 661085B
FÄRG:
Tsukineko: EMBOSS
Embossingpulver - Reprint: White
PAPPER:
Cardstock i två lila nyanser
Vellum, samt vellumkuvert
ANNAT:
YouDo: 3D Crystal Glaze
Glitter flakes - Panduro
Charm

No comments:

Post a Comment

Write something! I'd love to hear from you!