Wednesday 6 April 2016

Swe scrapbook: LIFT v.14

Jag liftat ett härligt bröllopskort gjort av Anna S och du kan se det här på Swe scrapbook. Anna har använt färgerna vitt, rosa, rött, aprikost, gult och guld och jag höll mig också inom den färgskalan. Jag har använt ostduk precis som Anna samt ett kärlekspar. Jag har bytt ut spetsen på Annas kort till stansade bårder och blommorna på Annas kort till hjärtan så att det passade mitt par bättre. Nu får man bara hoppas att man blir bjuden på ett bröllop i vår! ;-)


Hoppas, hoppas någon gifter sig i vår! ;-)

MATERIAL:
STAMPS:
Stamp - Bettinadesign
DIES:
QuicKutz - Nesting Doily Squares

Heart-shaped punch
INK:
Emboss - Embossing Stamp Pad
Embossing Powder Black -  Ranger
Sharpie: Bronze Metallic
ProMarker: Slate, Maroon, Wild Cranberry, Cardinal Red, Antique Pink, Tequila Sunrise, Meadow Green, Lime Zest, Blush, Almond, Saffron, Cool Grey 3, Cool Grey 4, Cool Grey 5, Metallic Black
OTHER:

Paper - vellum, cardstock, wall paper, pearlescent paper, old lamp shade (!)

No comments:

Post a Comment

Write something! I'd love to hear from you!