Thursday 31 March 2016

Swe scrapbook - teknik: PL-kort

Swe scrapbook har utmanat oss att skapa något annat än Project Life med PL-kort. Jag köpte faktiskt mina PL-kort just med tanke på att använda dem till annat, jag tycker de passar ypperligt till kort. Det är knappt att man behöver ta fram pappersskäraren, det är bara att klistra fast dem!


Det som tog tid på detta kort var färgläggningen. Jag tycker faktiskt det börjar bli roligare och roligare att färglägga. Tror att det beror på att jag börjar få ihop en liten Promarkers-samling nu och då är det ju lättare att få snygga färgövergångar och skuggor.
Det behövs ju inte så mycket när man använder snygga PL-kort men jag ville lägga till lite mer färg. Hittade på ett band med självhäftande hjärtan som hade samma färg som tjejens hår. Koppar är ju en färg som är modern nu så jag färgade in en charm med kopparfärg samt målade kvinnans örhänge i koppar.

MATERIAL:
Stamp - Bettinadesign
INK:
Emboss - Embossing Stamp Pad
Embossing Powder Black -  Ranger
Distress Paint: antiqued bronze
Sharpie: Bronze Metallic
ProMarker: Slate, Maroon, Wild Cranberry, Cardinal Red, Antique Pink, Tequila Sunrise, Meadow Green, Lime Zest, Blush, Almond, Saffron, Cool Grey 3, Cool Grey 4, Cool Grey 5, Metallic Black
OTHER:
Good Times: Project Life: Becky Higgings - American Crafts
Charm
Metallic wire
Heart ribbon - Panduro

No comments:

Post a Comment

Write something! I'd love to hear from you!