Friday 22 May 2015

ScrappaLoss majutmaning!

ScrappaLoss utmaning i maj att skapa något till en högtid. Vad kan vara bättre än ett mors dag-kort i dessa tider? Jag hade i och för sig kunnat gjort ett grattiskort till pappa som fyller år nästa vecka men det är roligare med lite tjejiga kort! Även om det inte är min mamma som ska få det utan min moster. Mamma får en bukett rosor på sin grav och så kommer jag nog tänka på henne lite mer än vanligt den dagen, om nu det är möjligt.

Jag har köpt Project Life-kort som jag har tänkt använda till att göra snabba kort med och här fick jag användning för dem. Stämpeln är en freebie från CraftStamper. Jag tyckte att damen såg ut att komma från lite äldre tider, därav idéen att göra så att det såg ut som ett polaroidfoto. Själva kortbasen är svart och till detta har jag ett kuvert i vellum. En blomdekoration är i vellum och en annan har lite guldfolie.


Aren't you lovely

Ett fejkat polaroidfoto!



MATERIAL:
STÄMPEL:
Freebie från CraftStamper
ANNAT:
Promarker: Polar Blue, Morning Mist, Cool Grey 1, Tea Green, Fuchsia Pink
Sizzix: squares
Sepia accents från Inkssentials
Project Life-kort från Becky Higgins: Good Times
Dekorationer från Maggie Holmes: 102 Floral Ephemra - Open Book
Bakers Twine från Leilas General Store och Granit

1 comment:

  1. Vilket härligt kort du har gjort :) Och jättehäftigt med ett fejkat polaroidfoto :)

    Tack för att du är med och tävlar hos ScrappaLoss

    ReplyDelete

Write something! I'd love to hear from you!