Sunday 31 May 2015

En Liten Butiks majutmaning!

Det är synnerligen "Oh Happy Days" nu!

En Liten Butiks majutmaning består i att skapa något monokromatiskt. Det finns ingen annan färg i dessa tider än grönt, enligt mig! Jag älskar den här tiden då det nästan gör ont i ögonen för det riktigt lyser grönt i naturen! Jag gillar att gå i alla årstider, men hundpromenaderna just nu ackompanjerade med fågelsång är så energigivande.

Ända sedan jag läste om utmaningen så ville jag göra något i grönt. När jag städade bland stämplarna idag på morgonen (hur många har jag egentligen?!?!???) så hittade jag den här söta hunden och det gjorde att jag tänkte på mina hundpromenader nu i maj. Tänkte lämna korten utan text men det kändes som om det fattades något. Hittade texten "Oh Happy Day" och den kändes helt rätt till mitt projekt.

Bakgrunden är gjord med Distress Inks i tre gröna färger. Jag har stämplat löv och gräs i samma färger och embossat en del av dem för att få lite djup och struktur. Hunden är stämplad direkt på bakgrunden och med hjälp av klorin så har jag tagit bort färgen inuti hunden. Sydde en ram med symaskinen för att rama in, men det är ju ett perfekt sätt att få saker att verkligen sitta fast på kortet också. Jag gör alltid flera kort när jag ändå håller på. Ibland känns det fel att ha text på dem när jag inte vet till vilket tillfälle de ska användas, men de här korten kändes nakna utan text. "O Happy Day" kändes bara så himla rätt men det är ju även en användbar text.


Närbild


"Hundkort? Varför har du gjort hundkort??" undrar Geisha


MATERIAL:
STÄMPLAR:
Stamping bella - Spotty Ketto (with mini) - ket150
Lawn Fawn - Hello Sunshine
Royal Langnickel - Pressed Leaves Stamps - MIN-CC102
FÄRG:

Distress Ink Pad - crusched olive, mowed lawn, peeled paint
Emboss - Embossing Stamp Pad
StazOn - Jet Black
EMBOSSING POWDER:
Distress Powder - shabby shutters
Blade Rubber Stamps - Moss Green
Tsukineko- #07 Black
ANNAT:
Akvarellpapper från Dollarstore
Klorin
Symaskin och svart tråd

1 comment:

Write something! I'd love to hear from you!