Friday 20 March 2015

Scraphusets marsutmaning

En liten kanin som tittar upp pland blommorna!
Hur sött får det bli?


Scraphusets marsutmaning var att skapa något i färgerna rosa, turkost, silver och vitt. Jag har precis köpt jättesöta brads med blommor och kaniner så jag ville skapa något med dem. Visserligen var bradsen i lite fel färger men det var lätt åtgärdat med lite nagellack. Tyckte i och för sig att de ursprungliga färgerna var väldigt söta också, så det fick även bli lite kort med dem. Så himla söta brads! Jag blir nästan lite lycklig bara jag tittar på dem!
Jag vill gärna göra mina kort så att de kan passa flera tillfällen. Dessa tycker jag funkar både som påskkort, vårkort och "hej-jag-tänker-på-dig"-kort. Klistrade inte på någon hälsning på de tre som inte var till utmaningen utan det gör jag senare.
Eftersom bradsen var ganska små så ville jag inte göra ett enormt kort. Dessa kortbaser är köpta på IKEA för många jular sedan och är i storleken 6,5 x 15 cm. De är av handgjort papper och har lite olikfärgade metallbitar i sig. De passade ypperligt till detta projekt.
Idag rockar vi sockorna i Sverige för att uppmärksamma Downs syndrom och för att det är ok att vara annorlunda. Det ÄR faktiskt ok att vara annorlunda!

Närbild på bradsen


Korten med de ofärgade bradsen


Närbild
#rockasockorna



MATERIAL:
STÄMPLAR:
Inkadinkado - 97633 Floral Flourishes
FÄRG:
High-Boss Embossing Stamping Pad
Hero Arts Embossing Powder - Silver
ANNAT:
Brads - okänt märke
Nagellack i rosa nyanser
Bling från PY Hobby och Prima Marketing
Kortbas från Ikea
Dymo

No comments:

Post a Comment

Write something! I'd love to hear from you!