Saturday 28 February 2015

CiLi in Papers februariutmaning

Hello!
CiLi in Papers februariutmaning var att skapa ett kort eller ett Projekt Life-kort utan mönsterpapper. Utmaningen kunde inte passa mig bättre eftersom jag sett ett projekt hos Epiphany Crafts och inte kunnat hitta något liknande papper i mina gömmor. Jag beslöt mig för att göra en stämplad masterboard! Masterboarden skulle passa ett ljusgult kort med gulddetaljer så jag fick blanda till en akrylfärg. Provade först med Distress Stains men hittade ingen nyans som passade.
Stansade sedan ut 'hello' ut guldfolie, la till lite guldfolie under masterboarden på kortet och klistrade dit lite paljetter. Bara masterboarden var klar gick själva monteringen fort.


Målade ett stort akvarellpapper med en mystisk grågrön färg


Första lagret stämpling i en annan mystisk grågrön färg.
Två stycken färdiga masterboards - en stämplad med
akryl och en med stämpeldynor




Det färdiga kortet på masterboarden som blev kvar.
Perfekt att ha till ett annat projekt!


Jag hade fint sällskap i pysselrummet idag!

 
MATERIAL:
STÄMPLAR:
Heidi Swapp: Chevron background (HS01143?)
MSE: M112 Sentiment Stems
Studio G: Clear Stamp Hamton Everyday
FÄRG:
Egenblandad akryl
Ólika röda, rosa och gröna stämpeldynor
DIES:
Lawn Fawn: Scripty Hello
ANNAT:
Självhäftande guldfolie

No comments:

Post a Comment

Write something! I'd love to hear from you!