Sunday 26 February 2012

Vårkänslor!


Började att plantera om alla pelargoner idag. Det är ju en del så det tar några dagar! Jag startade med mina favoriter, som av någon anledning inte blev omplanterade förra året, fragrans-/odoratissimumhybriderna. Bilden visar en av mina absoluta favoriter - 'Nejlika', som doftar precis som kryddnejlika! I bakgrunden sitter katten Curry och inspektarar sitt revir.

Det har varit en helt underbar dag idag. Solen har skinit från en klarblå himmel. Det har droppat från taken och snön har dragit sig bort från gräsmattan mer och mer. Vi åt lunch på inglasade verandan för första gången i år och det var en härlig känsla. Jag tror minsann våren är på väg!

1 comment:

  1. Underbart med vårkänslor! I fredags såg jag krokusar i rondellen vid Lidl och jag blev så glad! Dock har jag lyckats blivit jätteförkyld...IGEN..så i helgen har jag dragit för gardinerna för att inte bli allt för ledsen över att behöva ligga inne och samtidigt se solen lysa utomhus. Men nu längtar jag efter att få bli frisk så jag också får ta del av alla vårtecken, och tänk bara när man får börja vårputsa fönstrena, köpa sticklingar, tvätta mattor utomhus och gå i vårjacka! Nu längtar jag! :) Ha det fint, vi ses om en vecka! :)

    ReplyDelete

Write something! I'd love to hear from you!