Sunday 1 January 2012

Nytt år, nya möjligheter!

Nytt år, nya möjligheter! Välkommen 2012!

I "1000 år, ungefär, har svenskarna lovat bättring i samband med det nya årets ingång. Nyårslöftet kom hit med kristendomen.
-Människan är besatt av övergångsriter. Behovet av att gå in i något nytt och lämna det gamla har alltid funnits, säger Viktor Aldrin, teologie doktor i religionsvetenskap." (Källa: DN 111231)

Jag har aldrig gillat nyår och allt som kommer med det tidigare men den här nyåret har jag haft en annan känsla. Jag vet inte om det är för att jag tvingat mig själv att tycka att det ska bli kul med nyår eftersom jag har en skotträdd hund (vi överlevde!) eller om det är för att jag har börjat blogga? Det verkar ganska kul därute i bloggvärlden! Och i och med att jag ska blogga så kommer jag ju att tvinga mig själv att vara lite mer kreativ och det är ju också jättekul! Det känns redan som om 2012 kommer att bli ett roligt år!

Vi överlevde alltså gårdagen och jag måste säga att det gick över förväntan. Började använda D.A.P. (feromoner för att lugna rädda hundar) strax efter jul. En hundkommunikatör tipsade om att se fram emot nyår och tycka att det var roligt eftersom min sinnesstämning smittar av sig på Bea. Vi körde åxå med godis när det smällde för att distrahera henne och även det funkade, tidigare så har hon inte ätit alls. Vi kollade på film och hade ljudet på högt, vi körde diskmaskinen sent och hade köksfläkten igång. Hon sprang omkring och skällde några gånger, spänd som en fjäder, men lugnade sedan ner sig och gick och lade sig igen. Jag är så lättad! Det är inte roligt att se sin hund rädd, se henne vägra äta och inte få fram henne från bakom soffan.

Nyårslöften? Näe, jag har ju aldrig gillat det här med nyår. Men för att hinna blogga så måste jag dra in på något annat och det är tv-tittandet. Det är det närmsta nyårslöfte jag kommer! Dags att skapa!

No comments:

Post a Comment

Write something! I'd love to hear from you!